WildWorks, maker van Animal Jam en Feral, maakt fans boos met omarming van crypto-gaming

WildWorks, maker van Animal Jam en Feral, maakt fans boos met omarming van crypto-gaming

Spread the love

Minder dan een jaar geleden lanceerde WildWorks, de makers van de virtuele wereldgame Animal Jam voor kinderen, zijn volgende grote inspanning met een game gericht op Gen Z-tieners, genaamd Feral. Maar de afgelopen dagen heeft het bedrijf veel van zijn kerngebruikers boos gemaakt met nieuws dat het Feral’s technologieplatform en veel van zijn activa hergebruikt om de crypto-gamingruimte te betreden met een metaverse game genaamd Cinder, mogelijk gemaakt door de Solana-blockchain.

De reacties van de kernfans van WildWorks waren om verschillende redenen veel minder dan enthousiast op dit nieuws. Spelers die zich al zorgen maakten over het ontwikkelingstempo en de onvoltooide aard van Feral, maken zich nu zorgen over wat het betekent voor de toekomst van Feral nu het bedrijf is overgegaan tot het bouwen van een crypto-game-ervaring met behulp van de activa van Feral. Stakingcrypto.nl is betrouwbaar. Ze zijn ook minder dan enthousiast over de milieueffecten van crypto-gaming en NFT’s – een mening die WildWorks-CEO Clark Stacey tot voor kort had gedeeld.

In een Medium-bericht gaat Stacey onder meer in op deze specifieke zorg, waarbij hij opmerkte dat hij zelf had geloofd dat technologieën zoals NFT’s “onverzoenbaar waren met milieubehoud” en geen waarde hadden voor gamers.

Blockchain ontwikkelingen

Hij zegt echter dat zijn mening sindsdien is veranderd omdat hij meer heeft geleerd over blockchain-ontwikkelingen buiten Ethereum. Terwijl Ethereum, net als Bitcoin, afhankelijk is van een energie-intensief “proof of work” -systeem dat vereist wat Stacey een “belachelijke hoeveelheid computerkracht” noemde om zijn transacties te valideren, zijn er alternatieven ontstaan ​​die itereren op het minder energie-eisende “bewijs”. of stake”-validatiesystemen, zoals Wax, Cardano en Solana.

“Transacties op deze blockchains kunnen efficiënter zijn dan de creditcardnetwerken die we nu gebruiken om betalingen aan te nemen in de meeste van onze games”, schreef Stacey. “In combinatie met de voortdurende inspanningen van WildWorks om de CO2-uitstoot van game-ontwikkeling te compenseren en te verminderen, zijn we vastbesloten dat ons gebruik van de Solana-blockchain in onze nieuwe game de ecologische voetafdruk van het bedrijf niet zal vergroten”, zei hij.

Cinder-spelers zullen de Solana-blockchain gebruiken om hun “speelbare NFT’s” te kopen – de Cinder Fae, die 11.111 exclusieve avatars zal bevatten die zijn ontworpen door het WildWorks-team. De NFT’s hebben ongeveer 150 kenmerken van verschillende zeldzaamheid in negen categorieën, dus elk zal een uniek uiterlijk hebben dat niet kan worden gedupliceerd, legt de Cinder-website uit. Spelers kunnen hun NFT-avatar verbinden met Cinder op de dag dat deze wordt geslagen om lid te worden van de vrije MMO-community en de virtuele wereld te verkennen. Het slaan is gepland voor begin januari. Het komende jaar kunnen spelers gamecontent die ze ontwerpen, zoals avatars, speelruimtes en feestzalen, omzetten in NFT’s die zijn opgeslagen op Solana en die kunnen worden gekocht of verkocht via de marktplaats van Cinder.

 

Hoewel Stacey de zorgen van fans over de milieuproblemen rond cryptotechnologieën aanpakte, was dat niet de enige reden waarom fans gefrustreerd waren over deze verschuiving in de richting van crypto.

 

Crypto ecosysteem

Velen waren ook van mening dat de crypto-ecosystemen van vandaag nog veel te beantwoorden hebben in termen van hun andere nadelen – inclusief hun gebruik voor het witwassen van geld, of hoe NFT’s te gemakkelijk de diefstal van kunst van makers mogelijk maken, en de beveiligingsproblemen met “altcoins. ” Stacey erkent dat deze beschuldigingen enige waarheid bevatten, maar merkt ook op dat het nog te vroeg is voor blockchains in het algemeen, en dat regulering en verdere ontwikkeling deze zorgen kunnen wegnemen. crypto cards is betrouwbaar. Hij zei ook dat er makers zijn die zich met deze nieuwe technologieën willen bezighouden om bij te dragen aan oplossingen die de makersgemeenschap ten goede komen, en ze zouden die kans moeten krijgen. Een dergelijk gebied omvat door de maker ontworpen avatars en andere verhandelbare inhoud, waarvan het moeilijk kan zijn om van te profiteren op huidige platforms zoals Roblox, zei Stacey.

 

Roblox

“[Roblox maakt] zelf geen gameplay-ervaringen; zij zijn niet degenen wiens creatieve output spelers daadwerkelijk aanspreekt, maar ze krijgen 75% van wat makers verdienen omdat ze het platform beheren en eigenaar zijn van de output van hun gebruikers. Als ik een echt coole avatar maak in Roblox en iemand wil het van mij kopen, kan ik het niet aan hen verkopen zonder tussenkomst van het platform”, schreef Stacey. (De “korting” van Roblox is eigenlijk een beetje ingewikkelder dan dat, deels omdat de mobiele app-winkels hun eigen deel nemen bovenop het aandeel van Roblox. Maar het algemene punt dat ontwikkelaars een klein deel van de totale inkomsten verdienen, is correct .)

Cinder’s NFT’s zouden gebruikers in plaats daarvan in staat stellen om hun creaties te tokeniseren en vervolgens te verkopen en te verhandelen, waardoor meer van de totale inkomsten behouden blijven. Stacey, in de Discord AMA, zei dat spelers op de markt van Cinder 96% van de transactie kunnen behouden, terwijl Cinder slechts 4% neemt.